بهاء الدين محمد لـ أنغام: اللى اتقال ده غلط كبير وسميرة سعيد على حق

يبدو أن التصريحات الأخيرة للفنانة أنغام كانت صادمة للكثيرين وجعلها فى مرمي النار فبعد هجوم الإعلامية ريهام سعيد واعتراضها على تصريحات أنغام بشأن زواجها وعبارة ” اللى مش عجبه يتفلق ” تتعرض لهجوم جديد من الشاعر الكبير بهاء الدين محمد، فبعد مشاهدته لحلقة تلفزيونية للفنانة أنغام، والتي قالت خلالها إن أغنية “أكتبلك تعهد” كتبتها مع بهاء الدين محمد، كما اشتغلت على لحنها لتخرج بهذا الشكل، كما قالت إن الأغنية لم يتم تقديمها قبلها لسميرة سعيد.

ورد بهاء الدين على هذه الأقوال على صفحته الشخصية بموقع “فيسبوك”، وكتب “سميرة سعيد بتقول الحقيقة وفعلا كانت عندها الأغنية ولكن اختلفنا على لحنها وما كانتش سبب زعلنا خالص ولها كل الاحترام”.

وأضاف “بعدها سمعت أغنية “أكتبلك تعهد” لأنغام وكتبت أكتر من كوبليه كعادتى وزى ما باعمل مع عمرو دياب مثلا، ولكن الملحن الفنان إيهاب عبد الواحد كان حيسيب الكوبليه اللى سمعتوه ولكن أنغام أصرت إنه يلحنه وقالتلى هو يتعب لأنك كاتب كوبليه هايل وهو ده اللى حصل بالظبط”.

وتابع قوله “لا يصح أن يقول أحد لى أكتب إيه ولا مطرب ولا مطربة وإلا كانوا عملوا من غيرى شعراء وكان لازم أوضح لأن كلمات أكتبلك تعهد كانت سبب مهم وأساسي فى نجاح الأغنية مع احترامى للملحن والمطربة ولكن لن أقبل حد يقول إنه بيشاركنى في دورى لأن الأغنية دى بالذات غيرت الخريطة والمراكز وأنا شاعر له ٢٥٠٠ أغنية مفيش حد له بصمة فى كلماتى ولا يتدخل فى أفكارى مع احترامى للجميع وشكرا بس غيرتى على موهبتى اللى تعبت فيها سنين لا أقبل التقليل منها لهدف لا أعلمه بس هى مواقف بتعلمنا نكون على حذر.. وأسف بس كان لازم أرد.. ولو حد بيدينى أفكار ليه ماعملش مع غيرى كده وطلع نفس المستوى .!!! اللى اتقال ده غلط كبير”.

    اترك تعليقاً

    لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *